Monitoring zleceń - lepiej, szybciej i prościej

Monitoring zleceń - lepiej, szybciej i prościej

 

Burg Wielkopolska   - Sprawne zarządzanie serwisem

 

Firma Burg specjalizująca się w sprzedaży i serwisie naczep oraz cystern wdrożyła system zarządzania serwisem. Wdrożone przez Wercom rozwiązanie nie tylko pozwala określić status zlecenia czy jego rentowność, ale także monitoruje aktywność pracowników działu serwisu.

Burg Wielkopolska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego holdingu BURG Industries B.V. z siedzibą w Pijnacker w Holandii. Działalność holdingu związana jest przede wszystkim z produkcją oraz sprzedażą różnego rodzaju naczep, cystern, przyczep oraz zbiorników transportowych. Firma BURG Industries będąc właścicielem kilkunastu fabryk w 7 krajach zatrudnia ponad 2100 pracowników, a jego produkty noszące logo LAG, BURG, HOBUR, BURGERS, EUROTANK czy HOLVRIEKA znane są przewoźnikom na całym świecie.

Zakres działalności serwisu BURG Wielkopolska z siedzibą  w Swarzędzu obejmuje serwis fabryczny naczep i cystern BURG, LAG, HOBUR, jak również naprawy i przeglądy naczep oraz cystern wszystkich innych producentów. Główni klienci Burg Polska to duże firmy transportowe.

 

Monitoring zleceń w Burg Wielkopolska

Jednym z najważniejszych celów wdrożenia był szybki dostęp do informacji na temat dostępności mechaników. Z uwagi, iż klienci Burg to firmy transportowe, gdzie tabor jest eksploatowany całą dobę, serwis  Burg również pracuje w systemie zmianowym przez całą dobę. Kluczowa był więc  szybkość, łatwość i sprawność otwierania zleceń.  Począwszy od rejestracji zlecenia w systemie, poprzez etap monitorowania przebiegu realizacji zlecenia i uaktualniania informacji w systemie Symfonia. Dalej, poprzez etap rozliczania zlecenia i rozliczania części zamiennych pobranych do zlecenia. I wreszcie kończąc na raportach dot. czasu pracy pracowników na poszczególnych etapach zlecenia, rentowności danego zlecenia oraz bieżącej zajętości serwisu.

 

Kolektory  danych  w obsłudze  zleceń serwisowych - dane w czasie rzeczywistym

Pracownik serwisu w module Unicore pobiera zlecenie zarejestrowane prze pracownika obsługi klienta. Operacje na stanowiskach serwisowych wykonywane są za pomocą skanerów kodów kreskowych, które zintegrowane z  systemem Symfonia i Unicore przesyłają i odbierają informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki specjalnie przygotowanemu przez Wercom menu i rozszerzeniu zakresu standardowych opcji możliwe było zoptymalizowanie pracy działu serwisu.

Poprzez wybór pozycji z menu skanera wykonuje się operacje standardowe taki jak: wydanie materiałów do zlecenia, zwrot materiału, rejestracja czasu pracy na zleceniu. Ewidencjonowane są także operacje niestandardowe, utworzone podczas wdrożenia na potrzeby Burg (np. konserwacja, sprzątanie, oczekiwanie na zlecenie). Operacje te są kluczowe dla kierownika serwisu, który automatycznie widzi na jakim etapie jest zlecenie, kto je wykonuje oraz ile czasu zajmują poszczególne czynności.

 

Jasno zdefiniowane  cele

Do najważniejszych korzyści biznesowych z wdrożenia rozwiązań Unicore Burg Wielkopolska zalicza polepszenie jakości oraz wydajność pracy.

Dostarczone narzędzia umożliwiają szybką ewidencję zleceń oraz wszechstronne analizy biznesowe w oparciu o szeroką gamę raportów. Do najważniejszych należą:

- czasu pracy pracownika przy zleceniu

- rentowność zlecenia wg koszów materiałów

- rentowność zlecenia wg kosztów robocizny

- podgląd aktywności pracowników

- harmonogram pracy serwisu z podziałem na czynności

- kolejkowanie zleceń wg priorytetów