E-faktury w zamówieniach publicznych

 
Nowa Ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych zobowiązuje jednostki administracji publicznej do przyjmowania faktur elektronicznych.
 
 
 
Od 18 kwietnia 2019 – dotyczących zamówień o wartości powyżej 30 000 EUR
Od 1 sierpnia 2019 – dla wszystkich zamówień
 
 
Jednocześnie została przygotowana Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) za pomocą, której należy dostarczać e-faktury do jednostek administracji publicznej
 
 
 
Uwaga: Ustawa nie nakłada obowiązku na stosowanie faktur elektronicznych w zamówieniach publicznych. Jedynie zobowiązuje administrację publiczną do przyjęcia e-faktury, jeśli dostawca taką będzie chciał wystawić. Wystawca faktury nadal ma wolny wybór czy wystawi fakturę elektronicznie czy papierowo.
 
 
 
W ramach rozwiązań indywidualnych przygotowaliśmy import e-faktur oraz ich korekt wysłanych za pomocą platformy PEF. Plik z wygenerowanym dokumentem w formacie xml pobrany z platformy PEF będzie można zaimportować za pomocą specjalnie przygotowanego szablonu importu. Rozwiązanie przygotowane jest dla linii Sage Symfonia ERP, Sage Symfonia 2.0 oraz Sage Symfonia 50cloud.
 
 
 
Rozwiązanie wraz z instrukcją instalacji i użytkową będzie można zakupić składając stosowne zamówienie na adres biuro@wercom.pl. Jednocześnie informujemy, iż generowanie e-faktur w formacie przyjmowanym przez platformę PEF oraz wysyłanie ich do tej platformy w ramach standardowej funkcjonalności naszych programów planujemy wydać pod koniec 2020 roku.